Upptäckardag

Första dagen på ett nytt ställe blir väl alltid något av en upptäckardag...
Efter en seg morgonstart promenerade vi vägen bort och hittade ett lunchställe
där Wilmer fick efterlängtade vårrullar och vi andra fick vänta i det oändliga på vår mat...
 
Sen tog jag och barnen stranden tillbaka
 

John letade sig vidare upp till 7-11 för att köpa lite livsnödvändigheter som
strandleksaker till Elvira
 
och såna här fina glad-tvålar till mig oss
 
Kanske lite vatten också... ;)
 
Ja, så var det plötsligt vacker solnedgång
 
och vi promenerade iväg åt andra hållet på stranden för att äta middag
 
vi hittade ett finfint ställe, ett sånt som vi gillar, där man kan sitta direkt på stranden
och barnen kan springa runt och leka utan att det stör någon annan
 
När min hot-pan kom in (eller ut!) tror jag de tog i lite väl med flamberingen,
eller kanske blåste det lite mer än de räknat med, för hela servitören höll på att bli flamberad...
 
Det gick bra hur som helst, det smakade underbart, och hela familjen gick nöjda hemåt
i den mörka, ljumma kvällen!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0