Gröna drogen

 
Det här är en ny ljuv last som jag lagt mig till med. Gröna, sköna drinkar som fyller mig med energi från topp till tå på bara några minuter och som redan efter första glaset jag provade hade mig i ett slags järngrepp. Nu för tiden skriker min kropp efter en sån här  direkt när jag vaknar på morgonen, och jag behöver just inte så mycket mer för att känna mig redo för en ny dag. Som genom ett litet mirakel verkar den se till att ge mig allt det jag behövt länge utan att riktigt veta det själv, för det är som om den bara sugs rätt in i varenda liten cell och matar på med nya krafter. Det kanske bästa av allt är att jag, som på nåt sätt alltid varit själva hungern personifierad, inte känner mig så himla hungrig längre, inte jämt i alla fall. Jag blir för det mesta mätt när jag äter, till skillnad från typ hela mitt liv förut, och dessutom är det som om suget efter ännu mera nyttigheter bara ökat, det lätta, rena och nyttiga lockar mycket mer än det stabbiga, flottiga, sliskiga. 
Jag har läst på lite, och förstått att det är klorofyllet (Micke!!!) i de gröna bladen som gör så god nytta när de finfördelas och går direkt ut i blodet. Någon uttryckte det så att det är som att dricka solljus. Så otroligt fint!
 
"Att fylla på med solljus både från insidan och utifrån"
 
Jag har absolut ingenting emot att vara beroende av denna livgivande, gröna drog!
 
Här är mi n favoritdrink hittills, om någon skulle vilja prova, receptet hittade jag på www.underbaraclaras.com :
 
en skvätt äppelmust eller juice
en banan
två stjälkar selleri
två nävar bladspenat eller mangold
saften från en halv citron
 
allt på ett ungefär och efter egen smak förstås,
mixa alltihop, och gärna med ett par isbitar så blir det läskande gott. :)
 
Den är verkligen lika piggelingod som den ser ut! /Sara
 
Anna
2013-12-02 @ 19:24:51
URL: http://svalander.blogg.se

Yum yum! Glad att jag också provade! Håller med om att det är som att suget efter mer nyttigheter ökar. Inte alls så sugen på sliskiga saker längre :)

sommartjejen.blogg.se
2013-12-16 @ 10:21:30
URL: http://sommartjejen.blogg.se/

Den måste jag med prova, är lite osäker på om magen kommer klara citronen men den nya medicinen jag äter leder mig in i fördärvet så kan ajg få bort sötsuget vore det himmelriket!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0