Tillbakablick

Eftersom John och Wilmer är ute på galej och det verkar som om varendaste en i min närhet har någon form av resa inplanerad (eller åtminstone planerar att planera in en!) och jag sitter här alldeles själv efter en riktigt jobbig jobbdag i höstrusket, har jag absolut ingenting bättre för mig än att titta tillbaka lite på sommaren som passerade och fortsätta på det privata fotoalbumet...
 
Poolbad en dag hos fina familjen Ahxner (det Alfred fortfarande minns av den här dagen var att han ställde sig vid kanten och kissade rakt ner i vattnet, till mångas stora förtret...)
 
Lådbilslandet trodde vi skulle bli en riktig höjdardag och vi höll hemligt för barnen vilken "jätteroligt ställe" vi var på väg till... JÄTTETRÅKIGT tyckte Wilmer och vägrade att ens sätta sig i nån bil. JÄTTEKLURIGT tyckte Alfred som hade otroligt svårt att hålla sig på banan... JÄTTEROLIGT tyckte faktiskt Elvira, fast hon knappt fick prova de riktiga banorna ens... Men traktorkörningen där man bara åkte runt, runt på en stor grusplan passade båda våra små som körde där många, många gånger
 
Efter många varvs träning med traktorn fick Alfred ändå prova "rallybanan"... och killen som jobbade med att dra igång dem som kört av banan eller krockat fick det hett om öronen...
 
Och Wilmer hittade faktiskt något han gillade också, en hinderbana där han överraskade oss med att vara alldeles oväntat bra på armgång
 
Linbana, karuseller, hoppborg och paddla runt med flotte i ett litet kanalsystem var också kul
 
Och gott med glass förstås
 
Vi återvände till vår svampskog och hoppades hitta nån liten kantarell eller så... Efter lite fika och lek på berget upptäckte vi att det lyste gult lite här och var mellan träden och vi fick med oss mer svamp än vi kunnat drömma om :)
 
 
 
 
Elvira gillade kanske mer det som lyste blått, och man kan inte klandra henne för det var så väldigt fina bär
 
 
 
 
 
Vi köpte nytt tält och provade det såklart i trädgården innan vi vågade oss ut och campa
Wilmer, Alfred och jag sov en natt under körsbärsträdet
 
Hur själva campingturen blev sen får jag nog ta i ett eget litet inlägg, för nu är det läggdags här...
 
/Sara



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0