Semester och lov

En veckas semester och sommarlov för oss alla tillsammans har redan dragit förbi. Så fort det går.
Och mycket hinner hända fast det mest är kallt, mulet och regningt och man bara är hemma och egentligen inte gör någonting alls.

Vattenpölar med tillhörande lera och lortiga fötter har vi gott om



Alfred lärde sig klättra upp i trädet alldeles på egen hand och var stolt, så stolt


Några minuter senare knäckte även lillasyster klätterkoden och båda tar sig numera obehindrat upp och ner och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Roligt har de i alla fall, och jag kan inte låta bli att fundera över hur olika syskon kan vara. Största storebror var väl fyra när han lärde sig, lillasyster inte ens två...


Ovanligt mycket film för att vara sommar har det blivit


Garaget har fått sig en omgång. Ska bli lite mer organiserat förråd och även om vi inte hunnit så långt som till att börja själva organiserandet så hann vi ändå tömma och städa ur och sortera och slänga på en enda dag.

Klockan tio en morgon


Klockan ett samma dag, och helt obegripligt bra jobbat för att vara vi!


Ösregnig måndag och kusinerna kom på bullbak, fantastiska bagare var de allihop!



Lika regnruskig tisdag fick vi barnvakt och kunde åka hyra släp, slänga en massa gammalt skrot och passa på att fylla upp med lite nya grejer... För min del så kunde jag äntligen få hem mitt rosa körsbärsträd och den fantastiska korgstolen som jag varit förälskad i hela våren, båda finfina födelsedagspresenter som jag är mycket glad över!


Den här stolen ska vara min flytta-runt-stol som jag kan ta med och ställa precis just där jag vill vara just då...
Till exempel där jasminen doftar, barnen leker, kvällens sista solstrålar letar sig in eller plommomträdet blommar och låter sina vita blad snöa ner... Precis just där man vill vara!

Solen kom lite till slut och vi åt frukost vid Brosjön.
För första gången någonsin var vi så tidigt ute att inte en enda människa hade hunnit dit före oss. En hel timme fick vi ha hela badplatsen alldeles för oss själva och det var helt underbart! Tyvärr var det med största sannolikhet även sista gången något liknande inträffade, för vi är som bekant inte den mest morgonpigga familjen, och hela förklaringen till detta mirakel ligger i att vi hade städning hemma och helt enkelt behövde fly fältet ett tag.


Eftersom värmen fortfarande lyste med sin frånvaro blev det inte ett endaste litet dopp, men det var härligt ändå.
Barnen matade änderna, lekte vid strandkanten, på lekplatsen och volleybollplanen,
Wilmer plockade blommor åt mig (♥) och vi åt glass på lite olika ställen





Fortsättning på denna semester förljer...

/Sara
Sommartjejen
2012-07-02 @ 08:54:12
URL: http://sommartjejen.blogg.se/

Vad härligt ni har det och precis sådär avslappnat och skönt som det ska vara på semestern. Att lilltjejen lär sig så mycket tidigare än största storebror är förstås för att hon har syskon som kan visa henne hur man gör - det hade ju inte storebror. =)

De måste lära sig allting själva. Därav är alltid småsyskonen lite tidigare än den äldsta.

STOOOR SOMRIG KRAM och hoppas ni snart får sol o värme på er!!

Anna
2012-07-02 @ 21:23:34
URL: http://svalander.blogg.se/

Åh så mysigt det ser ut!

svintoflickan
2012-07-24 @ 23:14:51

sååå fina dom är<3

å jag blir glad för Alfreds friss,då Isak har lite liknande och ibland tänker jag att de kanske är för långt för att va grabb men de är ju såå fint me lite långt ju.ler.

kramis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0