En vecka till...

Så har en vecka till gått, bara vardag liksom, men ändå... något har vi väl fyllt våra dagar med
och här kommer lite:

På dagis har vi fått ett par roliga gubbar som kan se både arga, ledsna, glada, rädda och jag-vet-inte-allt ut.
Kul tycker barnen, att hitta på olika ansiktsuttryck och bra tycker jag, för då kan man passa på att leka och prata känslor och det passar, som av en händelse, alldeles otroligt bra in i vårt tema just nu...


Vi har målat siffror


(och näsor)


Och räknat med pengar


Bakat morotsmuffins



Läst och myst varje dag, härligt med en kompis i kojan tycker Alfred


Vi har lekt i snön varje dag


Och påbörjat ett litet experiment... vi hittade stora knoppar ute i buskarna och plockade in dem i värmen,
nu väntar vi och väntar på att något ska hända...



Idag hade vi Wilmer hemma. Lite sjuk med feber, men inte sådär väldigt dålig.
Han roade sig hela förmiddagen med att färglägga jättemånga r2d2 och c3p0


/Sara
Sommartjejen
2012-02-17 @ 08:45:29

Å vart har du köpt de där gubbarna, de vill jag tipsa mitt dagis om!

Och spännande med kvistarna, håll oss uppdaterade.

KRAMIS!!!

Anonym
2012-02-17 @ 20:31:52

Somris, tack för dina kramar :) Gubbarna har jag beställt från BRIO lek o lär. Jag har ett dagbarn som äter frukost här ett par dagar i veckan, annars kommer de vid nio och då är ju halva jobbet gjort när de redan är påklädda! Massa kramar tillbaka!!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0