Ingen vanlig dag

Och idag är förresten ingen vanlig dag alls.
Det är nämligen på pricken ett år sen vi hade vår sista dag i Thailand, och vid den här tidpunkten hade vi lämnat allt det där underbara bakom oss och svävade i luften någonstans mellan dröm och verklighet... Det gjorde så ont då, att lämna en dröm bakom sig och åka hem till vardag och verklighet, och jag måste säga att det gör nästan lika ont idag. Just idag känns det väldigt fruktansvärt mycket och jag vill gråta som jag gjorde då.
Inte för att jag inte tycker om mitt liv här. Men för att fortfarande, ett år efteråt, har jag svårt att finna mig i att det där var en-gång-i-livet-och-aldrig-mer, jag vill inte lägga det bakom mig och göra minnena till historia. Jag vill leva med mina minnen, låta dem hålla drömmen levande och hjälpa mig hitta möjligheter som jag nu inte kan se, för det måste, måste, måste finnas nåt sätt att få göra det igen! För just idag känns det som att något annat står jag bara inte ut med.
Sista kvällsbadet på taket


Kvällsbad (fast knappast det sista) i badkaret ikväll ♥♥♥


Att byta det här...


...mot det här, känns just idag som något av det dummaste vi gjort


Och aldrig hade väl mina snäckor kunnat ana att de skulle få vara med om det här...



Imorgon är jag kanske världens lyckligaste igen, men just idag gråter jag lite...

Jag önskar så att livet alltid var lika mycket mañana och frihet som det var då, lika varmt och lättsamt och enkelt. Och fast jag vet att det egentligen bara var ren och skär verklighetsflykt vi ägnade oss åt så är det min dröm att få komma dit igen, och vänta bara, en vacker dag ska jag nog göra det också!


/Sara
Sommartjejen
2012-02-17 @ 08:43:54

Ååå älskade vännen! KRAMAR OM DIG HÅRT!!!!

Anna
2012-02-17 @ 10:35:37
URL: http://svalander.blogg.se/

Klart ni kommer göra det igen, på nåt vis. Det är jag alldeles övertygad om <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0