Sjukt

Sjukt var det här! Alfred har haft feber idag och varit riktigt hängig och ledsen,
så jag har haft två som vill vara i min famn hela tiden.
Vi har suttit i soffan mest hela dagen, läst, fikat och myst, man får passa på när någon är sjuk och man har en anledning att strunta i alla sysslor!

Men på förmiddagen fann de tröst hos varandra, Alfred riktigt gosade in sig hos Elvira och hon var helt nöjd med det. Till slut somnade de sött båda två och sov länge tillsammans.


Då kunde jag ägna mig litegrann åt Wilmer och högst på hans önskelista stod
att göra en r2d2 av pappkartong.
Idéerna hade han som tur var själv, så vi har pysslat av och till hela dagen.


Han är grymt nöjd med resultatet så här långt och jag tycker det är så roligt när vi får tid att göra det som han verkligen vill!


Vi passade också på att fira den sista sommarlovsdagen
med vansinnigt gott iste á la mojito med lime och mynta.



Eftermiddagen tillbringades även den i soffan och vi hann läsa hur mycket
Barna Hedenhös som helst!


Imorgon börjar vardagen och Wilmer ser fram emot att få gå till dagis. Jag tycker också att det ska bli roligt men är inte särskilt förtjust i tanken på att behöva ställa klockan och stressa iväg om mornarna. Sånt har vi ju hittills varit förskonade ifrån...


Då är det skönare att tänka på ledigheten som väntar runt hörnet...
Resan närmar sig med stormsteg och det börjar gå upp för mig att det faktiskt är på riktigt!
Om exakt två månader så här dags står vi på Arlanda, en liten, liten familj med stora ryggsäckar på väg ut i  jättestora världen... Jag blir faktiskt lite nervös när jag tänker på det. Innan Elvira kom tvekade jag inte en sekund att vi skulle dra iväg med bebis och allt. När hon sen var här, så liten och bräcklig måste jag erkänna att jag inte kände mig lika kaxig. Nu har jag hämtat mig och tvekar inte det minsta längre, hon är redan så mycket större och stabilare och ska ju bli dubbelt så gammal innan det väl är dags.
Men nervös känner jag mig ändå. Härligt, pirrigt resfebrig!
Två månader...

Mycket kvar att ordna även om en del börjar falla på plats.
Vi har bokat det här för ett par veckor i december, innan vi åker till Malaysia:

http://www.andamanresortkohlipe.com

Vi (jag) har börjat kolla runt lite på Malaysia, roligt som omväxling, för det är ju ett helt nytt land som jag inte vet någånting alls om. Ingenting bokat där än så länge, det nöjet återstår!


Här ska vi iallafall fira jul och nyår och sen tillbringa några veckor med övriga familjerna Hofgren,
Joel, Cina, Eskil, Malte, Tage och farfar och farmor. Jag är så glad att de ska komma!!!

http://www.whitehousekohchang.com

Så gott som alla våra helger är uppbokade fram tills vi åker, då känns det extra nära inpå och det är svårt att låta bli att undra när vi ska hinna fixa allt. Näst på tur står att ordna pass till Elvira och boka flyget tillbaka till Thailand så vi sen kan söka visum.

Mååånga timmars surfande återstår innan vi är på plats!
Gissar att det är jag som får stå för dem.  = )

/Sara

svintoflickan
2010-08-16 @ 22:07:36
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

krya på !!



och sååååå gulligt leeende...man ler ju själv:-)



hi,hi ja noa såg lite biffig ut..som i en reklamfilm men i verkligheten är han ju så liten..lea o han har ju lika kropp.ler.



kramkram !!!

Anna
2010-08-17 @ 21:27:57
URL: http://svalander.blogg.se/

Åh så mysigt ni ser ut att haft det i soffan. Trots sjukdom.

Och Thailandbilderna ser ju inte direkt fel ut de heller...hmm...

Sommartjejen
2010-08-20 @ 13:45:40

Åååå vad härligt det ser ut på dina thailand bilder. Blir riktigt avis! hur länge blir ni borta?

3 månader?

hoppas ni mår bättre nu och att dagis har gått bra!

KRAM

svintoflickanan
2010-08-29 @ 23:26:48
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

näe..nu vill jag nog ha fler blogginlägg vännen..

hur har ni det??

hur går de med dagis m.m.

kraaaaaam




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0