Att känna livet

Idag känner jag livet i mig!
Som Madicken och farbror Nilsson så fint brukar säga.
 
Idag har jag stannat mitt ekorrhjul och klivit ur. Och det känns som om jag fått mitt liv tillbaka!
Nog för att jag ägnat större delen av våren åt att varva ner, låta stressen rinna av mig och lugnet börja sänka sig över mig och inuti mig. Att alla dessa långhelger med tid och frihet i överflöd varit som en liten underbar föraning av vad som väntat på mig. Men idag är det på riktigt och jag grät av lycka när jag började fatta vad det är jag har gjort.
För mig är det här att få slänga sig in i rena rama drömvärlden, på en mjuk bädd av rosa moln där jag ska få sväva omkring ett tag och leva livet precis så som jag vill ha det. Och även om det nånstans i andra änden av den här eran väntar något helt ovisst och därmed lite skrämmande, så är jag idag helt hög på frihetskänslan och lyckorusig av att vara så tillfreds! Jag känner livet susa och brusa i mina ådror och kraft och lust och vilja fyller mig till bredden!
Det är ingen dålig känsla att starta med, och jag tänker mig att jag stoppar ner den i en liten ask som jag sen kan plocka fram nån dag när det inte känns fullt så enkelt och roligt. Den som spar han har.
Först ska jag låta mig finnas i den bara, andas in så många andetag jag bara kan och njuta!
 
Jag känner livet i mig!
 
/Sara
 
 
 
sommartjejen
2014-07-15 @ 11:27:43
URL: http://sommartjejen.blogg.se/

Åh vad härligt det låter och jag blir riktgt avundsjuk på din nya vardag. =)
Ska du sluta helt som dagmamma efter din ledighet eller tar du upp den igen?
KRAAAM

Svar: Jag vet inte Somris. Vi får se vart livet leder mig... Många kramar vännen! :)
hofgren.blogg.se

Anna
2014-07-16 @ 19:51:11
URL: http://svalander.blogg.se

Så ljuvligt! Grattis igen :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0