Sommar och ljuvligheter

Den här sommaren alltså. Värmen. Jag smäller av! Och inte av någon plågsam anledning, utan av helt paradisisk ljuvlighet som omsluter mig dag och natt och fyller mig mer och mer för vartenda varmt och ljumt andetag jag får ta! Det är så sällan Sverige har mer än nån enstaka sån här dag att bjuda på under en sommar, men i år verkar det aldrig ta slut. Så långt prognoserna sträcker sig bara fortsätter och fortsätter det och jag blir sprickfärdig av lycka!
Jag vet inte om det är något odelat bra eller om en onaturligt härlig värme klimatmässigt kanske är något man borde oroa sig en smula över, men för min egen personliga del är jag så lycklig över en sommar som är precis så som jag vill ha den. Jag känner mig så otroligt tacksam att jag får vara med om den! Här och nu vill jag vara. Leva. Njuta. Kliva ut genom dörren på morgonen, söka skuggan under dagen, sitta kvar ute i bara linne hur sent som helst och sova med vidöppna fönster, och ändå bara mötas och omfamnas av denna värme. Inte behöva frysa en enda gång. Det är en sommar värd namnet!
Men nu måste jag göra det omöjliga, slita mig från den underbara natten och gå in och lägga mig. Vore det inte för en liten gosig flicka som ligger och snusar och sover i min säng så skulle jag nog bara strunta i detta slöseri med ljuvlighet. Men att få byta en ljuvlighet mot en annan sådär... Lycka!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0