Julros



En julros måste vara något av det mest fantastiska man kan ha i sin trädgård.
Den här har blommat utanför vårt köksfönster sen början av november och står fortfarande lika fin med sju knoppar som väntar på att slå ut! Ibland duckar den för tio graders kyla, men så fort det tinar upp rätar den på sig och gör mig otroligt glad varje gång jag tittar ut.
Jag vill ha hundra julrosor som breder ut sig och de får gärna sprida sig hur mycket som helst för det är verkligen ljuvligt att få ha något som blommar ute så här års!

/Sara
Berit
2012-01-15 @ 14:06:58

Ljuvligt!

Anna
2012-01-15 @ 19:34:27
URL: http://svalander.blogg.se/

Underbart! Tror jag borde plantera lite julrosor här utanför oxå =)

Sommartjejen
2012-01-17 @ 18:32:20

Oj, jag trodde de bara blommade utomhus på somrarna men det gör de inte alltså??

Då måste jag med skaffa julrosor i trädgården, jättekul med blommande växter där mitt i allt gråa och trista!!!

=)

KRAAAAAAAAM




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0