Söndag


I morse var det marknad på vår gata, en av de största helgloppisarna i stan hade vi hört.
Så värst stor tyckte vi inte att den var, men det fanns mycket fint ändå, jag köpte ett underbart litet fat som jag nig ska kunna hitta nån användning för



Mest av allt fanns där smycken, massor, massor av vintage


Jag köpte inget vintage, men väl ett par fina örhängen av en mycket trevlig New Yorkska som stod där och sålde sina egna smycken.

Eftersom solen sken var vi sugna på att gå till Central Park och på vår väg dit fick vi se Time Square
i dagsljus också. Inte ritigt lika galet, men nästan


Vi gick längs flotta fifth Avenue


Men rätt som det var blev det tvärstopp. Israelerna hade parad och vi andra fick inte komma igenom,
varenda gata var avspärrad för att tusentals israeler skulle ta sig fram under buller och bång



Efter mycket trixande, och med lite hjälp av en snäll polis som tipsade oss att säga till vid avspärrningen att vi skulle med i paraden, kom vi till slut fram till parken oh kunde slå oss ner i gröngräset och äta muffins


Vi gick en sväng förbi zoo men nöjde oss som vanligt med att se alltihop från utsidan


Allt var grönt och skönt i parken




Sen gick våra meningar isär. Jag ville så väldigt gärna åka ut till havet, få lite sand mellan tårna, saltstänk och vind i håret... Jag hade velat gå på en strand och ut på en pir och höra hela Atlanten susa och skvalpa.
Det ville inte John och det var jag som fick ge mig och bli lite ledsen för det var en av de saker jag hade sett fram emot allra mest med den här resan.

Vi fortsatte promenera och hamnade mitt i en filminspelning, den som är nyfiken och tittar riktigt, riktigt noga (och kanske zoomar lite...) kan möjligen ana att det är Ben Stiller som står där mellan taxibilarna med en tjej.
Det var ju en liten tröst i alla fall ;) 


Vi gick till Rockefeller Center för att åka upp på Top of the Rock



Japp, det var verkligen Top of the Rock, kändes faktiskt som Top of the world nästan
och plötsligt såg vi Parken uppifrån istället


Det var så väldigt fint! Och så väldigt blåsigt! Och New York en sån väldigt stor stad!



Vi såg ett oväder komma dragande och höll nästan på att blåsa bort faktiskt,
men det var härligt att få lite vind i håret trots ändå och John hade kanske rätt trots allt, när han sa att vi skulle vara glada att vi inte satt på ett tåg på väg ut till havet och såg det där ovädret dra in



Vi gick in och år stora hamburgare och en stor-stor pommes istället


I gallerian fanns en legobutik med tjusiga byggen, där dkullr våra pojkar ha varit med!



Hela Rockefeller Center fanns som modell



Dagens bästa var nog ändå morgonen, då vi skypade he, till Sverige och fick se och prata med alla våra fina små ungar. Vad jag saknar dem idag och vad jag längtar efter att få krama dem!
Och vad glad jag är att de har det så bra och sköter sig så fint!

/Sara






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0