Skoldag

Idag var en mycket, mycket speciell dag när Wilmer gjorde sin första skoldag och började 6-års på riktigt.
Att det inte bara var fritids som tidigare märktes redan på morgonen då alla fick ställa sig på led utanför klassrummet, gå in en i taget och hälsa godmorgon i hand på fröknarna och få sin alldeles egna plats i klassrummet. Spännande tyckte Wilmer när han blev lämnad, och stolt som en tupp var han när jag hämtade honom och han fick visa sin nya loggbok och vad han ritat i den ♥



Självklart ville också familjens största festprisse fira sina framgångar som skolkille med ett litet party...
Så vi bakade en sockerkaka, pyntade med ballonger till middagen
och smaskade sen i oss kakan till Myror i brallan




Och visst är han värd att firas min finaste, bästa storkille! Säkert är jag minst lika stolt som han själv och lycklig som bara den att han tycker det är så kul och trivs så bra! Det är så oerhört stort att han börjar skolan, en helt ny värld som jag har absolut noll koll på. Men man lär sig väl under resans gång antar jag. Lite läskigt är det allt, men allra mest bara roligt och spännande, även för en mamma...

/Sara
svintoflickan
2011-08-22 @ 23:55:38

så mkt härliga bilder och tankar ..gillar att läsa och titta och minnas och försöka se den värld du har idag.ler.

å visst är de mkt känslor när det börjar 6 års..det är liksom så stora och små på samma gång.

här var det lite tårar med mellankillen i början minns jag men sen gick det så bra.

allt blir ju så nytt..

får väl se hur det går nästa höst.

nu ska jag sova.

men stoooooooooor kram

Anna
2011-08-23 @ 16:02:27
URL: http://svalander.blogg.se/

Åh sötaste Wilmer...klart man ska ta alla tillfällen som bjuds att fira med lite party!

Sommartjejen
2011-08-27 @ 08:18:22

Ni är ju bara SÅ härliga!!

Tänk att ha en liten fest med ballonger när barnet börjar skolan, det hade jag aldrig kommit på själv men önskar jag hade gjort det när H började. Och nu kan jag väl inte göra det när V börjar för då tycker nog H det är orättvist... ler

KRAAAAAAAAAAAAAAM

svintoflickan
2011-08-27 @ 22:43:00

ja,du jag är så tacksam för min familj å syskon<3



kände w många när han började skolan..har han gått med dem förut?

var han inte blyg alls?

kram

Sara
2011-09-02 @ 23:58:13

Somris -det där med festandet var helt o hålletWilmers idé, han är aldrig sen att ordna partaj =)

Svinto -det fanns ett par barn från hans dagis i klassen men ingen som var direkt hans kompis. Han var lite pirrig men mest förväntansfull, glad och stolt =)

Kram på er båda!!

svintoflickan
2011-09-04 @ 23:09:28
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

åå modiga grabb.

kul.

går det bra?

å går det bra för dej att jobba.

fullt upp gissar jag eftersom det var ett tag sen du bloggade.ler.



ja,du jag kan med bli bebissugen fast jag har en bebis..lät ju dumt men alltså det är så magsikt med de små...även om alla åldrar har sin charm.



kramis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0