Skogsdags

När vi har dagis här hemma går vi till skogen varje vecka. Det gör vi inte när jag är ledig och jag saknar det jättemycket! Av någon anledning är det så svårt att komma sig för när man inte måste, men igår lyckades vi lura med oss kompisarna Lindström till vår lilla skog. Lite blåsigt och kallt var det, men så härligt ändå!
Elvira satt i bärsjalen och tittade storögt på träden som rörde sig.


Fika smakar alltid bäst utomhus!


Olof gillade alla pinnar och barkbitar.



Två mycket stolta killar balanserade på den gamla trädstammen.


Och två jobbarkillar samlade massor, massor av barr åt myrorna.


"Kom, vi har hittat nåt märkvärdigt... det kan vara ett skurkläger!" 
Vad goa de är ♥ och vad spännande de tyckte det var att hitta något
som någon annan byggt upp i skogen!
 

En hel hög med småskrattande buskillar drullade ner för trappan
och lekte skadade ända tills vi hotade med ambulanshelikopter...


Det är alltid roligt att gå till skogen, men extra roligt när man har sällskap!


Väl hemma byggde                                           Och när kompisarna åkt hem
Wilmer och David en                                       spelade Wilmer lite
liten"makapär" .                                               Lego Star Wars
                            


/Sara
svintoflickan
2010-09-29 @ 22:25:35

mysigt med skogen.



legostarwars är poppis här med.



jag tycker allt lillgumman är lite lik sin far ..på den bilden där hon har bondgårdsdjur bodyn på sig (en sån body hade jag till både isak o lea..lika..jag gillade,gillar klä dem lika ibland..gör du de me dina ibland?).



nu ska jag ta te...



kramrkam fina!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0