Shopping


Direkt efter frukost drog killarna iväg för att hjälpa Damm, bartendern och lite allt-i-allon, att snickra ihop en kista

 

John och jag bestämde oss för att detta var en bra dag för lite shopping, lagom mulet för att man skulle orka gå omkring i den lilla staden, så vi packade in oss i en moppetaxi och drog till Saladan

 

Jag har - tro det eller ej – tagit med mig lite för lite kläder och behövde fylla på min garderob lite. Tålmodigt väntade familjen medan jag letade, provade, prutade och inhandlade två solklänningar.
Efter det var alla sugna på lunch och vi letade oss in till gamla delen, den som är uppbyggd på pålar över vattnet och fanns redan för 10 år en när vi var här.

Vi satt fint ute på piren

 



Och åt väldigt gott allihop, stekta jätteräkor t.ex.


Med Elvira sovande i bärsjalen och Alfred i vagnen tog jag och Wilmer en tur medan John gick till optikern och beställde nya glasögon. Han hade tänkt göra det i Bangkok på vägen hem, men Alfred bröt sönder ena bågen på de han har här om dagen så han fick lov att göra det redan nu.
När vi kom till 7-11 köpte vi glass, Wilmer var trött på att gå och slog sig helt enkelt ner där han var ”här tänker jag sitta och äta min glass!”. Så fick det bli.

Skönt att komma hem sen! Längst bort på vänstra kanten är vårt lilla hus

Idag fick även Alfred det stora förtroendet att hålla en kattunge, åh vad han tyckte det var mysigt!


Framåt kvällen blev Elvira och jag sugna på lite bad

Vi fick snart sällskap av fler

Och Alfred guppade omkring bland småvågorna med sina flytisar utan att tycka det var det minsta otäckt. Blir så glad!

Vi fortsätter att äta hos Mot och Maem minst en gång varje dag fast man känner sig lite som en skurk nu när vi har en restaurang här. Men det är bara så trevligt där!
Wilmer avslutade kvällen med lite barhäng där Tom och Jerry visades

 














Anna
2010-11-26 @ 20:47:16
URL: http://svalander.blogg.se/

Så mysigt med en utflyktsdag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0