Träningsläger


John har varit på svensexa och roat sig i dagarna två, så vi här hemma har haft gott om tid på oss att öva inför morgondagen då han börjar jobba igen och vi måste klara oss på egen hand...
Det är ingenting jag längtat efter, för allt är ju både roligare, härligare och enklare när man är två. Snarare är det med viss bävan jag sett fram emot denna prövning för vid det här laget vet jag mycket väl hur intensivt det blir emellanåt och hur otillräcklig man känner sig när alla kräver sitt samtidigt.
Nu klarade vi faktiskt av den här helgen alldeles utmärkt! Trots att den började med Elviras första riktiga skrutt-natt när varken John eller jag fick sova mer än ett par timmar så gick allt mycket bättre än jag vågat hoppas på.
Kanske är det så att man skärper till sig lite extra när man vet att ingen annan finns till hands? Kanske både orkar man lite mer och har lite lägre tålamod när man måste? Kanske håller man humöret uppe lite bättre när man inte förväntar sig att någon annan ska göra en del av jobbet så man själv får en liten paus mitt i alltihop?
En mycket god vän till mig brukar säga att hon var mycket mer frustrerad över saker hon inte hann göra när hon hade två barn. Nu när hon har tre vet hon att hon ändå inte kommer hinna något och det ligger någon slags vila i det... Jag tror att det kan vara precis så det ligger till, att allt handlar om vad man har för förväntningar och att man orkar det man måste...

Man får nog säga att det var bra med ett litet träningsläger iallafall, för jag ser fram emot den här veckan med mera glädje och mindre bävan än tidigare, för vi hade det så mysigt barnen och jag!

På förmiddagen var vi i lekparken.
På eftermiddagen kom faster Hanna, farbror Patrik och Oscar på besök och bjöd på kladdkaka!
Wilmer var jätteglad åt att få leka och busa med Patrik, och man kan kanske påstå att de hittade ett gemensamt intresse:

Star Wars!




Elvira fick sova läääänge i hannas famn...




och i Patriks...



Oscar var nyfiken på den lilla bebisen som han kallade "Myra" !


På kvällen blev det mys i kubik när vi såg på film och eldade brasa i ruskvädret!
Till på köpet fick Wilmer sova i Johns säng för det hör till när pappa är borta!


/Sara



Anna
2010-07-26 @ 14:28:57
URL: http://svalander.blogg.se/

Film, brasa OCH ruskväder. Hjälp va mysigt det låter!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0